Séta javítja a szív egészségét

Ez a legjobb módja az elme és a test együttes megmozgatásának

Napi 15 perc séta 10 jótékony hatása Séta javítja a szív egészségét 15 perc séta 10 jótékony hatása Kapcsolódó tünetek: A rendszeres sétának több előnye is van, kutatások alapján pedig már elég napi perc mozgás ahhoz, hogy az alábbi 10 kedvező hatást elérhessük.

Mérsékelt aktivitás, annak minden előnyével

Erősítés a szívnek Kimutatások szerint a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében a rendszeres sétának legalább akkora szerepe van, mint a futásnak vagy bármilyen aktív testmozgásnak, hiszen már a kis intenzitású mozgásfajták is segítik ideális szintre hozni a vérnyomást, és csökkentik a koleszterinszintet. Ezek pedig jelentősen hozzájárulnak a szív egészségének megőrzéséhez.

séta javítja a szív egészségét

Megnövelt tüdőkapacitás A napi sétával az izmainkat átmozgatjuk, melyeknek szükségük van a megfelelő oxigénbevitelre. A rendszeres mozgás ennek megfelelően megdolgoztatja a tüdőnket, melynek hosszú távon jelentősen javul a kapacitása, illetve több oxigént is tud juttatni az izmoknak, szerveknek.

Megerősödött csontok A napi 15 perc séta megnöveli a csontsűrűséget, ami jelentősen csökkenti több betegség kialakulásának esélyét is.

Ez a mozgásforma a hosszú élet titka Sándor Alexandra Valéria Vajon a futás, az úszás, a biciklizés vagy a súlyzózás? Lehet, hogy meglepődsz a válaszon, mert nem az, amire számítottál… Biztosan te is szeretnél sokáig élni — erőben és egészségben. A sport ebben is segít, hiszen rendszeres mozgással biztos, hogy rengeteget teszel a testi-lelki épséged megőrzéséért. A tudósoknak viszont nem elég ilyen szinten feltérképezni ezt az összefüggést: folyamatosan keresik és kutatják az egyes mozgásformák emberi szervezetre gyakorolt hatásait.

A séta az ízületek egészségére is pozitív hatással van. Kutatások szerint naponta legalább 30 perc sétával az ízületi gyulladások ellen is sokat tehetünk.

séta javítja a szív egészségét

Testsúly csökkentése A testsúly csökkentéséhez és az izmok erősítéséhez is hozzájárulhat a napi rendszerességű séta. A napi mozgás különösen jól edzi a testtartásunkért felelős, úgynevezett tónusos izmokat, mint a törzs vagy a láb izmait.

séta javítja a szív egészségét

Jobb látás Sokaknak lehet meglepő, de a séta még a látásunknak is jót tehet, például csökkenti a zöldhályog kialakulásának esélyét. A monitor előtt, ülő munkát végző emberek szemének, illetve azoknak, akiknek a szeme állandóan közelre fókuszál, jót tehet, hogy séta közben több inger is éri a szemüket.

A szem izmai ilyenkor folyamatosan mozognak, hiszen egyszerre kell a távolban történő eseményekre, illetve a közvetlen környezetre is figyelnünk.

  • Napi 15 perc séta 10 jótékony hatása | BENU Gyógyszertár
  • Ez a legjobb módja az elme és a test együttes megmozgatásának
  • Így segít a mozgás a szívbetegségek megelőzésében - HRDoktor
  • A séta 10 pozitív hatása a szervezetre - Blikk
  • A rendszeres sport csökkenti a vérnyomást és a koleszterinszintet, javítja az inzulinérzékenységet és a szívizom működését, segít megőrizni a testsúlyunkat.

Cukorbetegség megelőzése A sétának még a futásnál is komolyabb szerepe van a cukorbetegség megelőzésében. Mindkét mozgásforma növeli a szervezetben a glükóztoleranciát, ami azt mutatja, hogy a sejtek milyen arányban képesek felhasználni a vércukrot.

séta javítja a szív egészségét

A cukorbetegség elkerülése a jobb testi erőnléttel, illetve az egészségesebb életmóddal is összefügg. Asztmás roham mérséklése Séta során a mozgásunk kevésbé irritálja a légcsatornáinkat, mint a nagyobb intenzitást igénylő sportok során, ezért különösen ajánlott a gyaloglás az asztmás betegeknek.

Jobb alvás Az esti séta jelentősen javítja az alvás minőségét, ami pedig az egészség megőrzésének egyik legfontosabb alapja. Növekedő kreativitás A séta egyik legnagyobb előnye, hogy oxigént pumpálhatunk közben az agynak, mellyel javul a problémamegoldó képességünk, valamint nő a kreativitásunk is.

Elégedettség Már napi 15 perc séta is elég ahhoz, hogy jobban érezzük magunkat testileg és szellemileg egyaránt.

A testünk erősödik, miközben a szerveink jobban funkcionálnak.

Népliget Élő megosztása 14 órától emléktárba rögzítveFebruár Új kutatási eredmények azt sugallják, hogy ha csökkenteni szeretné a szívroham vagy agyvérzés kockázatát, akkor a súlyemelés csak egy órát vagy kevesebbet igényel hetente. A tanulmány több mint 12 felnőttet vizsgált meg egy évtizeden keresztül. A kutatók azt találták, hogy a heti kis ellenállóképesség 40—70 százalékos csökkenéssel jár együtt a szív- és érrendszeri eseményekben.

hozzászólások